2016. május 1., vasárnap

Roadmaster 1992-es Indiai kerékpár felújítása 2. rész: Kerekek felújítása

A télen nem nagyon volt kedvem az India kerékpárral foglalkozni, mert hidegben nem jó dolgozni, meg a vegyszerek sem szeretik a fagyokat. De itt a tavasz, lássuk mi lett a kerekekkel. A kiindulási állapotot szeretném szemléltetni először. A lánc eléggé rozsdás, a lánckerék is, de ez inkább csak csúnyán néz ki, nem olyan vészes.



Biztosan alig volt használva a kerékpár, mert a lánckerék gyakorlatilag teljesen új. Persze lehet, hogy valaki újra cserélte és utána többet nem használta, de ennek kicsi az esélye.


A küllőkön lévő cicaszemeket is rendesen kiszívta már a nap.


Az első tengely nagyon tele van valami trutyival, gondolkodtam, hogyan kellene nekiállni.


Ezt majd szépen lecsiszolom és jó lesz.


Valamikor beton került az egyik kerékre. Előfordul... Ezt csavarhúzóval kellett lekaparnom.



Ide majd rakok valami porvédőt, mert ez így elég nyitott.


Végül úgy döntöttem, hogy autós féktisztítóval esek neki az első tengelynek. Nagyon jó anyag, ahogy ráfújtam már oldotta is le a kulimászt és azonnal el is párolgott. Látszik ahol már tisztul, hogy az olajos massza megóvta a rozsdásodástól.


 Hát igen, itt a drótkefét is be kellett vetnem.


Csúnya-csúnya.


Ratyi állapotban van, na. A gumi már kezd szétrepedezni, de azért meghagyom, mégis csak eredeti indiai. :)


Csak most fedeztem fel egy óriási turpisságot. A kontra fék márpedig taiwani gyártmány! Persze majd minden kerékpár alkatrészt taiwanon gyártanak és szerintem jó minőségűek, de én azt gondoltam, Indiában csak van saját kontra fék gyártójuk. Lehet, hogy aztán van, de itt láthatjuk, hogy olcsóbb volt Taiwan-ból megvenni és átutaztatni, minthogy Indiában gyártottat tegyenek rá. Érdekes.


Talán Cf a márkája, nem találtam meg a neten a gyártót.


Kicsit koszos, de nincs rossz állapotban.


A küllők is virágzanak.


3. rész
1. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése