2016. május 1., vasárnap

Roadmaster 1992-es Indiai kerékpár felújítása 3. rész: Taiwani kontra fék

Essünk is neki a kontrának, kíváncsi vagyok milyen a felépítése a magyarhoz képest. A kontrakar oldalán lecsavartam a keréktartó anyát, utána az ellenanyát, alatta volt két alátét, nem tudom miért. Egyik sem nyelves. Alatta van az egyszerűen lehúzható kontra horgony kar ami az alvázhoz van rögzítve. Ezek alatt egy porvédő van már csak.



A porvédő lehúzása után az alsó képen bal oldalon látható alkatrészt egyszerűen ki lehet csavarni, a mellette lévő körmös alkatrészt utána kitekerni (ennek a belsején van a spirál ellentéte), a két fékpofa pedig csak kiesik. Ezeket az alkatrészeket nem tudom hogyan nevezik pontosan. A körmös alkatrész akad be hajtáskor, az agy belső részéhez, fékezéskor ugyan ez az alkatrész szorítja a fékpofákat is. A rajta lévő rugó pedig vissza próbálja tolni, hogy a fékek ne szoruljanak állandóan, csak ha erővel hátrafelé tekerünk. Érdekes felépítésű, elsőre jobbnak tűnik mint a magyar típus, ami ugye német szabadalom.


Kicsit koszos a külső része, de belül teljesen hibátlan, kopásnak semmi nyoma, ez igazolja, hogy valószínű alig volt használva, csak sokat állt egy nedves helyen egy helyben.





Szép már a környezet, minden zöldül.



Középre az Adidas három csíkját nyomták. :)


Petróleumos pucolás után levehető a lánckerék, egy gyűrű fogja csak, utána lehúzható, alatta egy porvédő található.


A már letisztított alkatrészek.


18-as a fogaskerék, szokványos férfi kerékpár áttétel.




A hátsó tengely, anyák, a hajtó fogaskerék a porvédők és a fogaskerék tartó gyűrűje.


A fékpofa anyaga nagyon érdekes, a Shimano racsni belseje amit már korábban kipucoltam volt ilyesmiből.



Ebbe megy bele a rugós karmos alkatrész.




Belül látható a spirál.


Ide csavarodik fel vagy le, attól függően hogy hajtunk vagy fékezünk.



Álljunk akkor neki.


Megpróbáltam az összeszerelési sorrendbe elrendezni az alkatrészeket.


Az agy belseje szép.



Pár zsíros kép az összeszerelésről. Mindent bezsíroztam, a fékpofákat próbáltam nem bekenni nagyon.






Nem mindegy a kerékagy melyik oldalra jön a fogaskerék a belső kiképzés miatt. A fékpofák kerüljenek a hosszabban bemart oldalra. És kész is! Persze több volt mint egy óra.


Sokkal szebb, mint volt.


Ennyi rozsdafolt kell, végül is 24 éves.


Nekem tetszik ez a Taiwani kontrafék, ha összeraktam a biciklit, ki is tudom majd élesben próbálni. Strapabírónak tűnik, ennek megfelelően borzasztó nehéz is. :)

4. rész
2. rész

6 megjegyzés:

  1. Szia,

    van egy ugyan ilyen kontra rendszerű gyerek kerékpárunk. Szétszedve, megpucolva összerakva a kontrafék van hogy úgy működik ahogyan kell, de van olyan is,hogy fél vagy egész fordulatot megtesz a fogaskerék mire teljesen lefékeződik a kerékpár, ilyenkor csak lassít. Ez mitől lehet?

    Köszönöm,
    Csaba

    VálaszTörlés
  2. Üdvözlöm, látatlanban elég nehéz kitalálni, próbáljon megbizonyosodni, hogy a fékpofák jól helyezkednek-e el, vagy, hogy nincs-e esetleg elkopva a rece a fékpofák alatt a kúpnál. Az is lehet, hogy túl sok zsír került a fékpofákhoz, azt egy kicsit ki lehet törölgetni.

    VálaszTörlés
  3. erre gondol: http://ujtorpedo.blogspot.hu/2016/05/roadmaster-1992-es-indiai-kerekpar_1.html ha ez el van kopva a recéje akkor ez okozhat ilyen hibát?, működését úgy értelmezem,hogy erre csúszik rá a db fékpofa lemez és szorul be a képen látható alkatrész és a ház közzé. ami még különbség,hogy a rúgó jobban meg van tágulva.

    VálaszTörlés
  4. ami a spirálisan csavarodik fel a fogas kerék felőli ferde menetre? ami másik végén egy rúgó van? ennek a recéjére gondol?

    VálaszTörlés
  5. ennek a résznek a külső recéjére gondoltam: https://3.bp.blogspot.com/-QFJ9KQJdsIo/VyZSurL6zQI/AAAAAAAAB9I/RujmYeF_BRwZCIaO5LW19alNX4dIp4iKACKgB/s640/DSC01348.JPG

    VálaszTörlés
  6. Tisztelt Csaba és Gyula!

    Érdeklődnék sikerült-e megoldani a problémát, pont ma szereltem a gyerekem 12-es kerékpárjának hátsó agyát, eléggé meglepődtem. Összerakás után ugyanaz a problémán, néha elég nagyokat kell hátratekerni (egész fordulat..) hogy fogjon a fék, néha meg kevesebb is elég. Mit rontottam el?
    Köszönöm:

    VálaszTörlés